Wednesday, August 24, 2016

Doakan untuk Erwan.

Normally aku bangun je pagi, aku mesti check phone. Phone tu jauh ke, dekat ke kedudukan dia, aku tetap gagah mencari phone. Nak buat macamana kan, dah terbiasa sejak aku dengan phone dipertemukan. Kalau dia dah start krik krik, aku yang cemas. Kalau dia dah start meragam, aku jugak yang cemas. Bukan cemas apa, cemas mana nak cekau duit nak repair atau beli yang baru. Hahaha. Tapi aku dah serik nak repair-repair ni, sebab kos dia mahal. Cuma tambah sikit je, dah boleh angkat baru. Haaa tu sampai Balik Papan phone aku -___________-'

Sebenarnya cerita yang bakal aku cerita ni takda kena mengena dengan repair mahupun beli phone baru. Eh dapat phone baru apa tah lagi. Takda. Takda dalam perenggan ni, apatah lagi perenggan lain. Memang takda. Tak payah check satu-satu. Memang takdalah!!!!

Hahahah.

Back to story. Pagi tadi aku check ada whatsapp Farah. Dia tunjuk gambar, aku download. Tau gambar sape? Gambar Erwan! Gambar Erwan tengah bertarung nyawa dalam bilik ICU. Ya Allah! Kesiannya.

Macam tak sangka. Erwan ni gila-gila. Tiba-tiba dia terlantar atas katil, dengan penuh wayar mesin keliling dia. Sebak weh T_T


Dulu dia suka bergurau. Dia suka cakap dia Fizo Omar. Sampai naik menyampah aku dengar. Aku kenal ibu dia. Rumah dia pun aku tau. Sebab rumah sewa dia depan rumah dia je. Aku ni kenal sangat Erwan tu taklah, sebab dia kan mat poyo. Terkinja-kinja. Tapi dia baik. 

Ingat lagi lepak dengan dia, makan cendol dekat Banting. Asyik cakap 

korang keluar dengan Fizo Omar ni !!

Hahahaha over betul.

Ada yang panggil dia BOB. Tapi aku tak sure tang mana yang gemuk. Yelah, selalukan orang nama BOB ni badan dia besar, ni badan dia keding sekeping kot. Apa yang BOB tah. Badan Fizo Omar, apatah lagi? Memang OUT! kekeke.

Terkejut. Tapi tulah, ajal maut semua ditangan Tuhan. Siapalah kita untuk menentukan. Aku cuma boleh doakan semoga kau, Erwan, cepat sembuh. Semoga kiteorang dapat dengar gelak tawa poyo kau macam dulu.

Korang yang singgah blog aku, yang baca entri ni pun, minta doakan untuk kawan aku, Erwan okay? Hanya Allah je yang mampu balas jasa korang. Amin.

2 comments:

  1. semoga diberi keajaiban dari yang maha esa untuk erwan..amin..

    www.ceritaejoy.com

    ReplyDelete