Monday, August 8, 2016

Bread Pudding mengungguli carta makanan pada kali ini ♥♥

Assalamualaikum.

Masa aku nak transfer gambar phone ke pc, tengok uishh banyak jugak gambar makanan ni. Memang mengundang betul. Dah lah sedap, sedap lagi, Ya Allah sedap sangat! Hhahahahahahaaha!! 

Jom mulakan dengan makanan dari ramadhan. Aku ada few times berbuka dekat luar and benda yang aku cari selain kambing ialah bread pudding! And the best bread pudding goes to PICC buffet, Putrajaya! *tepuk tangan sambil goyang buntut*


Masyaallah sistooooo sedap sangat ni. Layer with chocolate and it's tasted superWOW yet amazing!! Seriously! Ghhh bilalah dapat rasa lagi ni? T_T Kepingin tau..


Selain bread pudding, adalah pudding yang lain. Kek pun ada tapi bread pudding lagi sedap mencengkam jiwa, lubuk hati onak ranjau berduri lah weh. Aduhh.. 


Sebab sedap sangat, kita up lagi satu kali berserta coke. Hahaha first time jumpa buffet ada hidangkan air coke masa berbuka puasa. Rare ni rare!


Sotong goreng telur asin my new fav  Sedap gilaaaaaaaaaaa weh! Dulu aku tak minat sangat tapi bila ma selalu order, terus jadi fav and kadang-kadang termimpi-mimpi kesedapannya Ya Allah bila dapat makan lagi ni, rasa macam nak ajak makan malam ni. Haa mengadalah pejah T________T

 

Goreng cempedak pagi Ahad 31 July. Aku suka bila ma yang buat dia punya tepung. Rangup macam kat kedai. Sedap. Ada telur semua ma letak. Haa teringin pisang goreng pulak bila tengok ni tapi gambar cempedak =.= masalah kau ni pejah..


Yey! We went a day after atau a day before birthday baba. Lupa! Tapi yang pasti Zikri takda sebab dia kat asrama. Ni kalau dia tau mau stress. Hahahah nasib eh.



Kambing dia so so je TAPIIIIIIIII daging black pepper dia sedap! Itu je aku berulang amik sampai bloated. Hahahha tipu nauu ni.




Desserts. Yang atas ni kek. sedap. Yang pink tu pun kek, hmm bolehlahh. Yang lain ice cream. Aku amik untuk Achik sebab aku dah start semput masa ni. Tak boleh makan dah. Batuk non stop.

 

And kambing Mydin Semenyih !


Paling fav, Appollo layer cake warna kuning ! Makan semalam waktu lunch sebab lapar tetiba.



Brownies! Ya Allah ni namanya rezeki. Adalah past few days aku memang tengok gambar brownies je dekat IG/Twitter. Lepas tu niat memang nak beli lah kalau jumpa. Semalam turun bawah collect order, naik office terkejut ada brownies dekat meja. Memang NAMPAK SANGAT MUKA TERKEJUT ITTEWWW tau. Hahahah E siap intai and senyum. Ehh macam tau-tau je I is teringin. Thanks E!

4 comments:

  1. dah mcm jln2 cari makan dh...sakan mencekik..folo dan dh masuk dlm list blogwalking..
    https://rojakonemalaysia.blogspot.my/2016/08/bloglist-untuk-blogwalking.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh mana tau tengah buntu nak makan apa ke? soo ini idea lah. hehhe

      Delete