Friday, February 24, 2017

Spicy Sardine Roll Makcik Block Sebelah!

Assalamulaikum.

Yey, harini aku nak share lagi (YA LAGI) makanan sedap. HAHAHAH. Stress lah Kak Sally kalau baca ni. Alaa nak buat macamana, memang sedap. Dengan pedasnya, dengan lembut nya. Tapi satu je dah berubah sejak dah beberapa kali beli ni. Dulu macam kurang bawang sekarang macam banyak pulak bawang tu. Ok malas tulis banyak-banyak, ayuh tengok gambar yang nescaya akan buat korang aku terliur ...

Mempersembahkan ...



Spicy Sardine Roll Makcik Block Sebelah!


Hoii nama nak glamer padahal nama sardine roll je tapi betullah makcik block sebelah yang jual ni. Haa terliur tak? Aku lagi suka salut dengan telur dari serbuk roti. Sebab kalau serbuk roti, kang bersepah. Kalau telur, eh sedaplah. RM1 je weh. Sebab sedap.


Gigitan yang pertama dah terasa isi sardine tu. Bukan sardine je ada, cili api wow meletop-letop weh dalam mulut bergaduh. Pakcik (suami makcik tu obviosly) tu once pernah cakap dengan aku baik-baik dik makan, ada cili api tu amboi pakcik, saya makan pedas, jangan risau. Sebab ada cili api tu, terus jatuh cinta. Tapi makcik tu hanyalah meniaga waktu tengahari je. So bila aku nak pergi atau pun balik kerja, yang aku dapat tengok adalah stall dia je. Bayang-bayang makcik tu memang yilek. Memang takda langsung. So bila aku cuti je dapatlah beli. 


Meriah tak meriah lah kan isi dia? Ini adalah gigitan kedua terakhir sebelum terakhir. Hahaha. Nampak tak bawang dia melimpah keluar? Tu lah, macam banyak je bawang dia sekarang. Tapi rasa sardine tu tetap ada dan tetap sedap sampai tutup mata bila terasa cili yang sedang bergaduh tu. Haaa sedapnya. 

Ok, aku nak balik lunch. Semoga ada sardine. Bye.

2 comments: