Wednesday, October 9, 2013

Mewarna Day

Assalamualaikum.

Ahad lepas pagi-pagi adik dah semangat pakai baju sukan sekolah dia sebab ada pertandingan mewarna untuk satu karnival ni. Aku sebenarnya tak tau karnival apa. Hahah yang aku harapkan ada makanan yang dijual haruslah banyak pilihan. See tak habis dengan makanan!

Kebetulan masa semua tengah on the way nak siap, baba baca surat sekolah, lah adik punya mewarna tu petang around 3pm macam tu. Haa adik pukul 7pagi dah siap okay! Dengan hati yang hampa, adik tukarlah baju dan moh ler kita gerak balik kampung sekejap. Hehehe.

Lepas pergi beli sarapan dekat Pasar Banting dan beli barang-barang ma, teruslah gerak balik Sepang. Ontheway balik tu ada excident yang tragis jugaklah dekat area situ. Keluar metro okay. Jem jangan cakaplah, rakyat Malaysia yang PRIHATIN ni nak tengok. Huh!

Sampai Sepang, okay nenek takda pergi kondangan. So ada atok, maksu's family, cik ijan's family je. Ha tetiba aiskrim datang, 'Moh ler adik-adik, pilih apa yang berkenan dihati dan tekak mu itu' hHaha, aku takdalah cakap macam tu dekat bebudak tu. Kang memasing garu kepala, aku yang susah. 


Aku makan ni je. 

------------------------------------------------------------------------------

Aku tak tau nak asingkan cerita pagi dengan petang, tu yang ada --- banyak kemain kat atas tu. Asal korang faham, kira okaylah tu :) Adik sampai je dekat karnival ni, terus daftar dan cari tempat. Aku sebenarnya malas nak cerita sangat sebab banyak gambar untuk ni. Akukan gigih amik gambar adik dari depan belakang. Aku malas nak kedepan sebab cikgu-cikgu ramai kat situ.


Teruja





Aku dah siap weh! (monolog adik didalam hati)
 

Final touch kengkonon :D
 

Kau tengok! Ada mamat yang jaga situ kutuk lukisan adik aku. Dia cakap macam kena tsunami. Aku sabar je. Niat dihati nak lempang dah. Tapi aku kan baik, aku joinlah gelak sekali. Hahhaah poyo puji diri senditi =.=
 

  
Pusing-pusing sebab dah target nak blah tapi cikgu tak bagi. 
Hhaha!
 


Dah habis bosan. End up, cikgu dia amiklah lukisan dia tu. Hahha bebudak, mana boleh lama-lama. Cepat bosan. Lepas hantar, terus beli keropok lekor kesukaan dia. Habis, beli lagi. Lapar benar budak kecik ni.
 

Baba menang cabutan bertuah. Bertuah betul :)
 

No comments:

Post a Comment