Thursday, October 3, 2013

Hati yang berbunga

Assalamualaikum.

Aku sebenarnya takda benda pun nak cerita tapi saje ambil masa sikit kengkonon nak bebual dengan korang. Hehehe. Kang takut korang rindu aku pulek? Biasalah aku kan sibuk mengalahkan menteri, so update pun agak-agak ingat, aku updatelah. Gagah, edit dulu gambar sebelum nak update. Biasalah aku tak rajin nak edit sesatu pastu peram kat dalam phone balik. Semak boh! herhehrherr .. Tajuk mengalahkan tajuk dekat beautifulnara sangat. HAHHAHA

Okay Ahad lepas, aku pergi KUD dekat Putrajaya. Tapi dah petang, so banyak booth dah tutup. Ha persembahan kawad dari adik-adik tabika kemas yang menyambut kedatangan aku. Ehcehh gelabah gila ayat. Menyambut kedatangan kununss. Puihh!

Tapi serious aku nak cakap yang adik-adik ni lagi hebat kawad. Adik-adik ni takda buat salah step pun. Sekali pun takda salah, hebatkan? Entah berapa lamalah dia practice tu tapi yes, aku tabik dekat adik-adik tabika kemas ni. Adik aku pun tabika kemas jugak. Eh? hehe
 

Adik memanglah suka jumpa benda-benda yang boleh dia bergambar. Dia suka bergambar aku rasa. Ni baru jumpa beca. Tapi kalau dia jumpa dinosour, menangis pulak. Padahal beria nak jumpa. Hhahaa apalah adik ni. Dia ni kalau boleh aku nak gigit je sebab dia kuat bebel. Sampai kadang-kadang tak tau macamana nak suruh dia diam. Haha. Gedik betul.
 

Ni Selasa lepas, tengah cuaca memang sedap untuk tidur tapi aku kena kerja, ha masa tulah perut aku buat hal. Lapar! Tapi aku kengkonon malaslah nak makankan. Nak diet katanya. Tapi? Diet ke? Haremmmmsss aku nak diet. Hahhaha. Macam haritu beria set dengan Achik nak joging lah apa lah, end up, aku jogging dalam rumah. Hhaha boleh? Takpe, selamber. Berbalik pada gambar roti diatas tu, aku bukan laci amik roti ni dan makan. Dah lepas separuh aku telan dengan hati yang riang, sambil aku belek pembalut roti, aku ternampak tarikh luput. Okay aku makan Selasa yakni 1 Oktober. Kau tengok tarik luput bila? 30 Sept okay!! Gilaa apa aku makan roti expired ?? Tapi bila aku tengok roti tu macam elok, aku tutup mata je dan habiskan roti tu. Hahhaha! Takkan nak membazir? Ish ishh tak elok. Amalan syaitan tu. Wakakka!
 


Fresh dari oven sebab gambar pagi tadi. Heheh. Abaikan muka aku yang ... Adeeb ohh Adeeb. Pantang dengar bunyi motor, mulalah dia melalak. Motif? Dia nak ikutlah apa lagi. Haishh. Okay ni cerita masa aku lunch tadi. Aku kan lunch rumah opah hari-hari. Busu baru sampai rumah dari bank, pastu nak bawak Adeeb ni pegi amik Ain dengan Aliff dekat sekolah. Pastu Adeeb ni terhantuk ke apa ntah dekat kereta. Tapi dia tak nangis okay. Sebab? Sebab dia dalam kereta. Hahha dasyat betul. Dia kalau dalam kereta, baik budi pekerti. Hhahaha, kecik-kecik dah suka merayap ye. 
 

Fav buku aku sekarang. Okay asalnya ni buku adik. Selalunya lepas makan, aku akan baca buku ni. Macam-macam tajuk ada. Dari kenal planet sampailah pasal dinosour pun ada. Tak rugi for those yang dah beli buku ni. Bagi aku sangat baguslah untuk daya ingatan budak-budak. Kalau hari-hari baca, insyaallah bolehlah tau sains sikit-sikit dan bahasa inggeris pun mungkin akan lancar. Kenalah try baca. Ma beli buku ni dekat pesta buku rasanya. Dah lama buku ni. Baguslah senang cerita.

Okaylah, aku nak update kerja aku sekejap. Korang, terima kasihlah sebab sudi baca. Hehe. Walaupun aku merepek je dalam ni. Yelah nama pun blog aku, makanya sukati aku lah. Hahaha. Kbai

No comments:

Post a Comment