Thursday, April 26, 2012

Kuih Bijan


Harini breakfast saya ialah kuih bijan, cekodok 4 biji dan seri muka. Kalau tak berseri gak muka aku pagi ni, salahkan siPEMBUAT kuih eh -.-

Sambil buat moral ni, sambil tu jugaklah mulut ni minta disuapkan dengan aneka kuih muih yang ada dekat atas meja ni (tiga jenis je pun kuih punn) cekodok dah lama habis, sebab dia comel la dia yang pertama jadi mangsa mulut aku. HAHAHAA!

Actually bukan nak bilang dekat uolls pasal kuih ni sedap ke idakk. Biasalah Faizahazmi suka bagi mukadimah atau pendahuluan yang bajet boleh lulus karangan BM dekat sekolah. Korang tengok tajuk pun dah boleh agak kan?


Kuih bijan, simple je bentuk dia. bulat macam bola. Isi dalam dia tak isi kelapa, mesti isi kacang hijau. Yang ni aku kurang gemar sikit, bila dia letak kacang hijau. Dah la aku ni kurang sikit dengan kacang hijau, lagi dia letak isi kacang hijau, memang takla aku nak sentuh. Tak sedap!

Kuih bijan ni favourite arwah ibu, arwah suka sangat, tak kisahlah apa isinya, arwah ibu mesti makan dengan gembira :’)

Makanya bila buat gigitan yang pertama pada kuih bijan ni tadi, agak terkejut bila tengok isinya adalah kacang hijau -_- disebabkan sudah beli, takkanlah nak buang kan? Takmo takmo, tak elok membazir :D

bila teringat kuih bijan ni antara kuih favourite arwah ibu, gigitan seterusnya dibuat sehingga gigitan yang terakhir, okay tiba-tiba teringat arwah ibu.

Semoga roh arwah ibu ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin. Al Fatihah :(

Dah, sekarang ni masa untuk kuih seri muka. Ingat! Kalau muka aku tak berseri, salahkan siPENJUAL !! hahahaha (gila meroyan)