Monday, April 9, 2012

Bulan

Oh bulan, enggan melayari diriku lagi, pabila air mata membasahi pipi .... At night when the stars, light up my room, I sit by myself, Talking to the Moon, Trying to get to You, In hopes you're on, the other side, Talking to me too, Or am I a fool, who sits alone, Talking to the moon...

Tetiba lagu Yuna dengan Bruno Mars pulak kan? So bukan Yuna dan Bruno Mars je suka bebual dengan bulan tau, yes me too !

Terlalu banyak cerita suka, duka, panas, gosip telah ku ceritakan pada siBULAN. Walaupun siBULAN hanya mendengar tanpa berkata tapi itu sudah cukup membuat ku rasa lega.

Tapi semalam, ku perlukan siBULAN. Menunggu ditepi jendela seperti hari-hari biasa, memanggil namamu tapi hampa, siBULAN tidak juga kelihatan :(

Alangkah bahagia jika siBULAN dapat membaca isi hatiku sekarang. Bulan, benarkan ku tidak layak untuk mendapatkan yang terbaik dari seseorang? Benarkah itu, Bulan?

Semangatku hilang, sudah lebih 24 jam ku tidak melelapkan mata demi mencari jawapan yang sesuai. Apa yang aku sedar sekarang, mungkin benar apa yang diucapkan oleh seorang Hamba Allah itu. Terima kasih kerana menyedarkan ku.

Bulan, ku perlukan kau ......

No comments:

Post a Comment