Friday, June 1, 2018

Juadah meriah setiap tahun dirumah nenek-nenekku !

Assalamualaikum.

Puasa ke-16 barulah aku macam rajin sikit nak update apa-apa since aku tengah free kejap ni. Dan aku pernah janji nak update hari berbuka aku masa puasa 3 dan 4 kan? Jadi pada hari bertuah ni lah, aku update. Wahahhaha sorrylah gang. I is busy.

So mari mulakan dengan menu berbuka kat rumah opah dulu. Sempatlah amik gambar sebelum berbuka and sebelum meja ready. Bila meja dah ready, kuih muih bubur apa bagai dekat meja lain. Meja makan ni penuh dengan lauk pauk yang enak-enak belaka je. Kenyang weh! Semua sedap. Semua lazat. Eh haruslah, benda lazat kot. 




Dan keesokkan harinya pula di rumah Nenek. Menu simple tapi nampak banyak sebab satu lauk dibahagikan kepada dua mangkuk/pinggan. Tu banyak. Paprik, kek coklat pisang tu sedap. Eh semua lah sedap. Yumss.



Dan rumah maktok takda gambar sebab TAK SEMPAT! Sampai-sampai terus hidang, dan terus makan. Itu lagi lah. Menggila punya juadah. Makan kuih Akok, fuhh sedap. 

Alamak rasa macam nak beli kuih Akok lah balik karang. Baru rasa lah pun. Tak tau beli atau tak lagi ๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘ˆ 

Apa menu berbuka korang?

No comments:

Post a Comment