Tuesday, June 12, 2018

Setahun ia berlalu ...

Assalamualaikum.

Bulan puasa adalah bulan yang takkan aku lupa. Bulan yang hampir meragut nyawa aku.

Kalau nak aku recalled balik, haritu aku cakap dengan baba alaa ba, kejap je akak sampai. Jam menunjukkan pukul 8.15am . Tu lah, orang cakap jangan berlagak, jangan riak. Haaa mendapatlah kau!

Aku rasa jalan masa tu basah sikit je. Cuma aku suka berangan atas motor. Tapi masa aku berangan tu, depan aku clear. Entah macamana, tiba-tiba ada motor. Aku break mengejut dan akhirnya aku jatuh cium jalan tar tu. Berguling-guling macam menari bollywood aku atas highway tu. Dan nasib baik jugak aku tak kena langgar dengan mana-mana jenis kenderaan. Alhamdulillah.




Luka dekat siku tangan kiri. Aku ingat luka sikit je. Oh lepas jatuh tu aku balik rumah, lap-lap luka and tukar baju seluar tudung semua. Aku gigih pergi kerja lepas jatuh.. Aku pergi panel dulu sebelum tu. Then mintak halfday pagi, then selesai kat panel, aku terus masuk office. Masuk office jalan terjengket-jengket. Dorang tanya kenapa aku tak cuti je? Ishh kerja banyak weh masa tu. Memang taklah aku nak cuti. 

SEBAB AKU INGAT LUKA SIKIT AND TAK SAKIT PUN WALAUPUN SEMUA ORANG DAH SURUH CUTI!

Sekali, dah petang-petang tu, aku rasa sengal-sengal satu badan. Yaaaa, dia dah datang. Malam tu aku menangis sebab sakit. Esok baru aku pergi klinik lagi, untuk check lagi sebab aku rasa sakit. Dapat MC. Kalau ikut hati, memang aku tak guna MC tu tapi sebab nak jalan tak larat dah. Makanya cuti dan berhuhu lah kat rumah tu.

Dalam pada kaki jengket-jengket ni, aku sempat pergi PICC dan beraya ye kawan-kawan. Hahahah itu penting kot.



Ku gigih Jebat! Nak solat, fuhh menangis dalam hati. Sebab kaki kiri aku tak boleh lipat. Kerusi tak jumpa dalam surau. So nak tak nak, aku kena duduk macam biasa. Tapi sakit weh. 



Demi bread pudding! Ku gigih lagi Jebat!

Sampai raya pun kaki aku tetap sakit kalau lipat. Sampaikan malam raya, aku tertido atas kerusi sebab tak larat dah, dengan lutut aku berair sebab sebelum tu aku lipat kaki buat apa tah. Tak larat nak lap/tukar semua. Dugaan weh masa tu.

Nak sebulan jugaklah baru baik. Alhamdulillah aku mampu berjalan lagi walaupun terhenjut-henjut masa tu. Aku cakap dengan adik-adik aku, 

Kalaulah masa tu, kaki aku tak boleh guna? Aku tempang, macamanalah hidup aku kan?

Gila. Sampai situ aku fikir.

Trauma, ya, aku masih trauma. Tapi seronok kot bawak laju! HAHAHAHHAHAHA

No comments:

Post a Comment