Saturday, March 3, 2012

Malaysia + Nepal + Bangla + Indon

Amacam dengan tajuk post ? gempak? Hahaha! Tak ada lah gempak sangat cuma nak bagitau apa bezanya 4 negara ni.

Malaysia, Nepal, Bangla, Indonesia , actually takda beza sangat kot. Kenapa?

Sekarang ni bagitau korang.

Aku kerja dah macam mereka-mereka ni.

Selalu kerja 9am till 4 atau 5pm kan? Tapi aku 9am till 7pm.

Tu belum time tengah rushing, kalau tengah rushing 10pm pun belum tentu dekat katil bilik okay.

Kalau weekend, 9am till 1pm kan? Okay office aku buat 9am till 3pm tapi buat designer macam aku, 9am till 5pm paling lewat.

Actually aku bukan tak bersyukur ke apa tapi bila difikir-fikir balik, macam tak berbaloi. Kerja dekat sini macam tak ada life, serious aku tak tipu.

Rutin harian aku bila kerja sini.

8am – dah terpacak dekat depan office walaupun office bukak 9am -.-

7.20pm – balik rumah (obviously aku orang paling awal datang tapi paling lewat balik)

7.45pm – family’s dinner

Blablabla.. tengok tv bagai ..

9.30 / 10pm – masuk bilik tidur !

Dari pengamatan aku amik kau, kan dah guna ayat editor , bila masa pulak aku nak berjimba dengan kawan-kawan kalau weekends aku pun macam tu?

Kesimpulannya, masa tengah belajar dulu adalah masa yang paling INDAH sebab:

Dapat jumpa family

Dapat lepak dengan kawan-kawan

Fikir assignments dengan dateline je

Online-online-online

Bercuti bersama family/rakan taulan

Fikir nak kahwin *ehtetiba* :D

Kan best kalau dapat patah balik masa belajar. Best oii! Tetiba rasa macam nak apply belajar. Tak nak kerja!!!

Kbai.

: Isnin sampai Sabtu je office aku bukak :)

No comments:

Post a Comment