Friday, May 22, 2020

Akhir Ramadhan.

Assalamualaikum.

Kembali kita bersiaran diakhir-akhir ramadhan ini. Berbaki satu hari lagi yakni esok (Sabtu) sebelum kita menyambut lebaran pada Ahad ini. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk beraya bersama keluarga dan makan yang sedap-sedap dipagi raya nanti. Insyaallah.

To be honest, kemeriahan tahun ini adalah tiada ya. Mungkin disebabkan COVID-19 ni, semua kedai pun separuh buka. Setelah sekian lama tak keluar malam, malam tadi kiteorang pergi Alamanda. Masuh je dalam tu macam terkedu. Bukan sebab ramai orang tapi sebab suasana macam mall terbiar! Kosong, gelap weh! Kalau tak, McD tu dah penuh orang que nak beli McFlurry. 

9:45pm, rasa cepatnyaa masa berlalu bila dalam mall tu. Tau-tau mall nak tutup. Tak sempat nak berfikir 100x "nak beli ke tak eh baju ni?" - ha aku lah tu. Akhirnya tak beli sebab hati berbelah bagi. Satu sebab tak boleh try pakai. Sah-sah tak boleh tukar juga kan nanti? 

But it's ok, aku berharap COVID-19 ni akan berlalu pergi dengan segera lah. Aku rindu suasana sebelum COVID-19. Boleh jalan-jalan kat luar mahupun dalam mall. Boleh food hunting. Boleh bercuti. Boleh jumpa semua orang dan terpaling penting, free-mask! HAHAHAHA aku dah tak sanggup weh 10jam on mask. Rasa sesak didada, semua adalah.

Anyway, aku ada dua entri tertangguh. Don't worry, it's all about foods! Muahahahaha. Sedap dan marvelous! Eh jaranglah benda sedap tak share. Kalau tak share pun maksudnya aku takda masa atau malas nak update. Tapi sebab aku dah beria bergambar, haruslah letak dekat sini. 

Snippets for both entries.

Thank you E & D for the Raya Gift set.


For Adik, from 3 of us.


Lepas raya, kita kena letak gambar raya eve pulak kan? haaa tak sabar.

Ingat esok nak try buat cheesecake si Khairulaming tu. Tapi cerita dia KALAU RAJIN lah. mihmihmihh. Aku dah tak serajin dulu-dulu masa duduk Putrajaya. Masa tu apa Kak Fain masak atau bake, aku try pulak lepas tu. Now, ma dah masak sedap sangat dah. Heheh dasar malas kau eh pejah?!

Jadi, marilah kita mulakan kerja sekarang. Muahahahha.

No comments:

Post a Comment