Friday, June 14, 2019

Officially 28 💋

Assalamualaikum.

Alhamdulillah dah 28 tahun 2 hari dah umur aku. Yeahh aku masih muda geng. Masih mudaaaaaa sangat -__- "Celebration" tahun ni sangatlah lain dari yang lain. Ada elemen sedih, kecewa, gembira, terkejut. Semua rasa ada. Semua pakat nak join sama-sama birthday aku tahun ni. Takpelah, aku terima "korang" seadanya.

First, birthday eve yakni 11 June, Maktok telah kembali ke rahmatullah. Maktok adalah emak kepada arwah Ibu ku. Aku memang speechless gila bila baca mesej makngah ...


Aku terus call FANS. Masa tu je aku menangis sebab dia cuba buat lawak hambar 😞 Lepas dapat mesej tu, Baba suruh siap-siap balik rumah Maktok and aku, Zikri tidur rumah maktok malam tu. Alhamdulillah Maktok telah selamat dikebumikan lebih kurang 10 - 11 pagi 12 June tu. 

Semoga arwah Maktok ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Damailah Maktok disana. You'll be missed, Maktok

Kedua, lepas balik dari rumah Maktok, Aku dengan Zikri pergi Pasar Seni kejap untuk collect barang sekolah Ma and Zikri beli cake senyap-senyap untuk aku. 


pastu sebagai kakak yang prihatin, aku belanja lah diri aku dengan Zikri ..


hehehhee. Padahal kat Tesco Kajang ada je tapi tak pernah terlintas nak beli. Semua sebab penangan bubble tu. Jangan risau, bukan favourite. Cuma terasa je nak minum.

Ketiga, malam tu macam biasa lepas makan memang aku akan lepak dalam bilik. Buatlah apa-apa tapi sebab aku tak cukup tidur malam sebelum tu, aku dah standby baring nak tidur dah sampailah Baba masuk bilik tanya aku "nak tidur dah ke?" aku jawab "penat ba.."

Tiba-tiba, drama king kat rumah tu, haa siapa lagi kalau bukan siGedik, dia meluru masuk bilik aku pastu dia cakap "Kakak!! kakak!! cepat keluar, mama nak marah kakak!!" Aku dah garu kepala. Pahal budak ni?


Another surprises! Kalau petang dapat kek dari Zikri, malam dapat kek dari Ma Baba pulak. Alhamdulillah malam aku manis betul. Hhehehe. Thank youuuuu Ma, Baba, Zikri, Adik 💕

Keesokkan harinya, pagi-pagi aku dah dapat sms ..


Aku dah dapat agak dah sebenarnya ada something going to happen bila aku masuk office nanti tapi tak tau apa benda. So bila aku dapat sms and call dari brother ni, orang pertama aku syak adalah seorang FANS. Eh boleh pulak dia tak mengaku 😒 Lepas-lepas tu, bila aku dah terima bouquet tu, barulah FANS mengaku. 


Haaaa on behalf office, nak beli whiteboard konon?!!! puihh lahh. Tu alasan lapuk dah weh! HAHAHHAHAHA

 
Anyway, Thank you so much Tunang 💜

Orang yang tak pernah lupa birthday aku saban tahun, Ms. E !


Thank you so much, E !
Ini macam hint nak suruh saya pergi bercuti jeeeee? 😎😜

 dan takkan lupa kepada semua yang mendoakan kebahagian, kesejahteraan seorang Faizah Azmi.
Insyaallah kebahagian juga milik kalian, milik kita semua. Amin 💋



E cakap kalau taknak roses tu bengkok, gantung macam ni. So bilik aku dah ada wall of fame now. Hehehe 🌹

2 comments:

  1. Tahniahh..happy birthday
    Salam kenal dari www.umifuzy.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank youu Fuzy!
      Salam kenal :)

      Delete