Friday, May 23, 2014

Workout

Assalamualaikum.

Dihari yang sejuk dek hujan, aku rasa mood untuk menulis tu semakin menebal dari malam tadi. Hahaa padahal aku tertinggal external kat rumah opah so kerja aku akan tergendala sampai lunch hour karang. Faizahazmi memang terkenal dengan sifat careless yang semakin hari semakin menebal dalam diri. Dan sangat terkenal dengan tulisan yang merapu macam ni. Hahaha. As long korang terima aku seadanya, aku okay dah ^__^

Aku selalunya takkan lupa dekat external aku ni. Mungkin sebab pagi ni hujan kemain lebat, so aku boleh terlupa nak bawak. Sedar pun dah dekat office. Nak aku balik amik, tak payahlah. Aku tunggu lunch hour je sebab aku hari-hari lunch rumah opah. Nasib baik aku ada copy kerja aku dekat pc office ni. Walaupun tak berupdate semalam punya kerja, at least adalah dekat pc. So aku boleh buat mana-mana dulu. Nanti lepas lunch, boleh update kat punya external dengan kerja aku dekat pc ni. Fuhh bijak jugak aku ni kadang-kadang. Ingat lembs 24 hours -.-'


Kalaulah korang kenal aku, memang korang tau yang aku bukanlah kaki exercise. Definately not me. Tetapi disebabkan berat aku naik drastik kemain sampai aku macam ban semua timbang dekat mall tu (but still timbang), so aku macam ada kesedaran nak exercise. Tapi baru malam tadi aku praktikkan. Hahah! Padahal aku dah save gambar atas ni dala phone rasanya dah berbulan. Sebelum berat naik tapi nan ado aku nak praktikkan. Malas. Bangsa kalau dah malas, tetaplah malas. Hahha! 

Semalam aku memang penat gila. Mungkin sebab malam sebelumnya tu aku gigih buat editing sampai midnight, pastu bangun pulak untuk sahur, jadi masa aku tidur tu limited sangat. So semalam lepas berbuka, aku duduk tengok tv, update apps dekat phone, chat dengan boices, minum coolblog chocolate ma beli, and guess what aku baru tau chocolate tu sedap gila! Sebab aku pernah minum yang vanilla chocolate ke apa ntah, tak sedap. Rasa vanilla tu lagi kuat! Tapi yang ni sedap. 

Lepas berbuka, baba suruh aku call dominos. So kena tunggu satu hingga dua jam untuk penghantaran sebab malam tadi rakyat Malaysia semua tekak Italiano. Hahah! Jadi aku ingat nak tidur sekejaplah. Ahh tak sempat nak lelap, pizza sampai. Jadi moh ler kita mencekik dulu sebelum tidur. Bila dah kenyang, aku lepak lagi kat ruang tamu tengok Betul Ke Bohong. Pastu masuk bilik, bila masuk bilik tetiba aku punya kesedaran tu datang. Terus tengok gambar atas tu. Teruslah buat seat up, wall sit bagai.
It's very painful!
Sakit teramat sangat. Lagi-lagi wall sit. Aku rasa macam kena denda ok. Aku buat semua dekat gambar tu. Walaupun aku buat sekejap, tapi peluh dia macam aku lari satu padang okay. Kemain mencurag-curah. Hahha! Pastu kaki krem. Dah setel semua, aku cuci muka semua, then tidur. Pagi ni terlepas waktu sahur. Minggu depan jelah aku ganti. Heheh.

Nanti aku rajin, aku update lagi. Babai.

No comments:

Post a Comment