Tuesday, August 16, 2016

Kelaut semuanya!

Weh aku kat sini. OMG!! Aku tak percaya langsung aku boleh menaip dekat sini instead of menaip kat Ai sana. Hahaha. Mood nak buat artowork takda lagi ni. Aku mengantuk tapi dah telan Halls tadi. Ahh lapar. Dah makan roti, dah makan nasi lemak.

Diet pun dah kelaut T__________________________T

Biasalah, kalau tak kelaut, bukan aku lah namanya kan? Hehehe. Minggu pertama kedua je semangat berkobar-kobar didada nak diet apa semua. Gigih beli segala barang untuk diet (READ: MAKANAN) . Daging, roti, sosej, cheese, biskut, aiskrim, apples. Haa apa je aku tak beli?

Semua yang dalam shopping list diet tu, aku beli. Oh kecuali grapefruit. End up aku jumpa kat Mydin Semenyih ada jual tapi bila orang cakap masam, eh takpelah. Aku sanggup lagi telan apples. Hahahha

Bila dah hilang 5kg, terus lupa diri. Terus taknak tengok penimbang dah. Hahaha. Eh tapi tengok jugak. Terus melantak subway lah, nasi sambal ayam lah, nasi kerabu lah, bbq lah. Hahaha apa je aku tak makan? Semua aku bedal. Dekat rumah lagi lah, ma masak Ya Allah sedap gilaaaaaaaaaaa, ingat aku boleh tahan? Minggu pertama kedua bolehlah. Tu pun pandang sipi-sipi je. Huhuhu
 
Pagi makan biskut/roti, lunch makan roti dengan apple, malam makan roti dengan apple dengan aiskrim vanila, dua minggu weh. Kau rasa? Aku terus taknak tengok apple tu lagi. Hahaha tapi dalam laci meja office aku ni ada lagi sebiji apple hijau yang tak makan lagi. Ohh masih elok kondisinya. Jangan risau.

Bilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalah dapat balik pakai baju kurung fav tu? Hmm.. 

Well berat masih sama seperti berat hari terakhir diet. BUKAN HARI PERTAMA DIET ye. Hehehe. So nak kena maintain ke apa, aku pun tak sure. Sebab aku malas nak diet balik walaupun semalam aku dah beli roti yang kononnya aku nak start diet balik lah. KONONlah kan. Tapi sebab Achik pun bawak balik roti seplastik besar semalam, so baiklah aku makan je roti dia bawak balik tu. Siap nak tapau bawak office. Tapi ...

Aku beli nasi lemak sebungkus on the way datang office. Hahahah confirm pejah takleh pakai -________-

So bagitau aku, macamana aku nak diet?

Dah nak lunch ni. Semalam makan sardin fav. Harini? Tak sabar nak makan nasi! 





makanya diet pun kelaut ~~

4 comments:

  1. Replies
    1. tak boleh. perut macam nak meletop ni. hahahha

      Delete
  2. haha..samelah..kengkonon nak diet tapi start diet kejap je lepas tuh lupa diri..T__T

    ReplyDelete