Thursday, March 28, 2024

Ramadan 2024 - Nasi Lemak Kangkung πŸ˜‹

Assalamualaikum.

Insyaallah minggu depan minggu terakhir Ramadan untuk tahun ini. Ramadan tahun ni juga banyak aku belajar menu baru untuk berbuka. Selagi tak masin, alhamdulillah aku rasa aku dah berjaya lah tu. Hahahah.

Juadah TERPALING dasyat aku masak sepanjang Ramadan adalah ...

Nasi Lemak Kangkung!

Tiba-tiba teringin, terus masak untuk berbuka. Nervous tang sambal and nasi but it turns out sooo well and good. Alhamdulillah. Pastu FANS beli paru belado and ayam berempah buat makan dengan nasi lemak. Ohmangaii, sodap! muahahah matilah puji masakan sendiri 😁


Sebelum puasa, aku buat masak lodeh sebab yang sama juga, TERINGIN. hahaha. Nasib baik rumah ada kuah kacang, umphh lagi power lah bila makan tu.

So kalau ada buat makan-makan kat rumah lepas ni, bolehlah aku consider dua menu ni. Tapi tulah, KALAU rajinlah sebab aku ni JARANG rajin. Selalu malas je πŸ˜…

Raya pula bakal menjelma, Insyaallah 10/4 ni. Persiapan raya aku adalah 2/10. HAHAHAHAHAAHHAHAHAHA. Kuih raya pun aku tak beli sebab malas. Tahun-tahun sudah, kuih raya tu aku beli, aku makan. camnoo? so bila ada orang nak datang, baru aku beli lah kot.

MASALAHNYA, ORANG DATANG BERAYA PUN TAK. HAHAHAHAHAHHAHA

Oklah, aku nak fikir menu berbuka malam ni. Bye!

No comments:

Post a Comment