Monday, August 24, 2015

Open House , raya ke9

Assalamualaikum.

Meh aku nak habiskan cerita raya. Aku macam takda masa nak mintak dekat ma gambar-gambar 1st day raya haritu. Malaslah hai. So apa yang ada je okay? 

Jadi raya ke9, family aku decided nak buat open house. Aku kerja sepatutnya tapi sebab aku dah kautim baik punya dengan #mamatlesungpipit nak siapkan kerja awal, makanya, aku dapat makan dengan tenang pada hari kejadian :)

Jadi open house start dari jam 9.30 am . Masa tu, makanan ada yang dah siap hidang and ada yang on the way macam roti canai? Hahaha. Banyak jugak makanan yang ma buat/tempah. Ma masak Nasi Lemak / Laksa / Rendang Kerang / Ayam Goreng / Kari Kambing. Hmm lagi apa ntah. Yang ma order Roti Jala / Roti Canai. Tu je kot? Hahaha.

Orang pertama sampai haruslah kawan-kawan ma. Tapi masa tu aku tak sure sape kawan ma tu sebab aku kat dapur dengan Achik, jaga ayam. Lepas tu baru aku terhegeh-hegeh siap. Maksu Nor sampai lepas aku siap mandi.

Dan orang yang paling aku tunggu pun sampai. Even tak semua kawan-kawan yang aku jemput datang, tapi okaylah. Lebih dari 5 orang jugaklah. Macam biasa, aku takdalah semangat nak bergambar kalau orang tak ajak bergambar ye.



Dalam whatsapp #FabulousLadies siap bergaduh nak pakai baju apa, warna apa. End up datang tak boria pun -.- hahahah! Panas berdeting weh korang ajak aku bergambar. Nasib takda kereta banyak. Haishh. Anw thanks for the superlate birthday gift
 

Untuk #GengPondok , Hale and Zuraini and of course Teyka je dapat hadirkan diri. Memasing datang lain-lain masa. Teyka dengan Pina Zera. Zuraini datang dah petang macam tu. Hale lagilah. Nak maghrib baru nampak batang hidung. Kesian kerja katanya. SO Hale lah penutup kawan-kawan aku.

Alhamdulillah makanan semua habis dan majlis berakhir tepat jam 9.30pm. Gila kau 12 jam weh! Kaki aku dah nak patah weh masa ni. Penat dia, kau jangan main-main. Nasib buat Sabtu. Kalau Ahad, mau aku mc. Hahhaha!

So terima kasih kepada yang hadir ♥♥

No comments:

Post a Comment