Thursday, February 12, 2015

[RESEPI] Grape Smoothie

Assalamualaikum.

Okay, kalau sebelum ni aku share cara nak buat lemang, kan? Kali ni lain sikit. Aku nak share cara nak baut smoothie pulak. Heheh. Kejadian ni dah lama berlaku. Last month kot? Masa aku cuti demam dua hari tu. Dah tak tau nak buat apa, aku apa lagi, ajak adik buat smoothie lah cite dia. So let's !


Antara bahan-bahan:

Ketulan ais (Ice cube) - depens korang nak letak berapa ketul. Aku pun agak-agak je ni.
Anggur (grape) - Sebab aku takda blueberries, dan ada anggur je, jadi anggur lah aku guna. Korang boleh je guna apa-apa buah. Depends on citarasa masing-masing
Gula - 2 atau 3 sudu dah cukup

 ☺☺ Sepatutnya ada susu tapi kat rumah aku jarang guna susu. So, NO Susu.

Cara-cara:
 


1. Haruslah ada blender ni dulu. 


2. Belah kepada 2 bahagian ye buah anggur ni dan buang biji dekat dalam tu. Tapi in case korang macam malas, nak sebiji-biji pun boleh. Takda hal. As long korang happy.


3.  Masukkan gula. 2 sudu dah cukup sebenarnya. (Kalau korang ada susu, korang boleh masukkan sekali masa ni)


4. Last sekali masukkan ketulan ais. (korang nak masukkan ais ni memula pun boleh. Terpulang)


5. Dan blend lah, nak tunggu apa lagu. Blend sampai dia hancur. Oh, jangan masukkan air ye. Sebab ada ice kan, so kang kalau letak ice, jadi jus pulek ~


6. Sedia untuk dihidangkan. 

Masa yang ditunggu-tunggu.


Sesi penilaian oleh adik. Wa debar masa ni. Hhaha!



Yeahh! Adik suka gila Grape Smoothies ni. Next time nak try yang guna apple
ke pisang ke susu pulaklah. Heheh. Mesti best. 

Selamat mencuba korang !


Thanks to #MamatAnnoying1 for these presents. Gila kau, aku selalu tengok blender ni dekat website. Saja cuci mata, end up dapat hadiah dari orang paling annoying. Hahhaa.

Dan ma, kakak guna buah anggur fav ma. Heheee~

No comments:

Post a Comment