Monday, November 6, 2017

Food Parade

Assalamualaikum.

Ok gais, entri kali ni akan jadi entri panjang untuk minggu ini. Sebab apa? HAHAH apa lagi, sebab ia adalah entri makanan lah. Entri pasal diri sendiri tak mungkin panjang berjela, ya dak? Sebab lagi kenapa aku letak kat sini sebab memori phone dah penuh. Tinggal berapa MB je. Apakah maksud itu wahai kawan-kawan semua? :D

Jadi marilah kita mulakan "show" pada harini. Kita mulakan dengan ....



Kuih Beko Kelapa


Omg, kuih ni menjadi favourite bila kali pertama aku makan dekat kedai Poknik Sg. Ramal. Memang kalau jejak kedai tu, benda pertama aku akan cari, adalah ini! Selalunya dia akan hidang panas-panas dan sikit ye. Jadi siapa cepat dia dapat kaedahnya. Apa aku buat? Aku akan amik makan dekat meja, and bila nak bayar, nampak ada lagi, aku akan tapau pulak. Ni bukan kes penamak tapi lebih kepada hiburan untuk perut dan tekak sendiri. Wahahahahhah. Siapa suruh sedap sangat?

Nak try, pergilah serbu Poknik tu. Nasi Poknik pun sedap jugak :)

Jalan Ramal 2, Taman Ramal Indah, 43000 Kajang, Selangor

Instagram : Kedai Makan Poknik


Next, Bread Pudding kegemaran diri sendiri oleh jiran terpaling caring dekat anak tekak tuan belog, Kak Baiti ! Ya Allah sedap sangat and Kak Baiti suka tau bagi kejutan dipetang mahupun dimalam hari untuk pejah lupa yang dia sedang cuba kurangkan makan demi baju-baju yang tak muat ittewwww :p Hehhee tapi makanan sedap, mana boleh kita say NO kan? Jadi haruslah makan.. :D


Next, kenduri kawin anak saudara Wak Lim. Dalam banyak kuih dalam pinggan ni, Kuih Cara Berlauk adalah terpaling favourite. Tapi Kuih Cara kawan Baba buat lagi double sedaplah.  




Dan yang terakhir, sampai sekarang aku tak tau nama kuih ni. Tapi menurut Cik Ina, tukang buat ni dari Indonesia jadi kemungkinan ini adalah kuih dari sana jugaklah kan? Tapi Cik Ina lupa nak tanya nama kuih ni. HAHHAHAHA. Anw thank you Cik Ina sebab bagi sekotak untuk tekak pejah :) Kuih ni tak manis pun. Just nice orang cakap. Nanti aku dah tau nama dia, I will let you know :D

Makanya berakhir sudah food parade dari Pejah. AHAHAHAHA amendah tah. Next, The Grato Plus!

No comments:

Post a Comment