Friday, August 3, 2018

15min sebelum pulangggg ...

Assalamualaikum.

Lima belas minit lagi dan masa untuk pulang ke rumah, jumpa katil, jumpa laptop, jumpa drama lalu tertido dengan begitu lena sekali.

HAHAHA me, semalam 😑

Excited tengok drama, end up drama tengok aku. Fuhh perkara macam ni, jarang sekali berlaku pada seorang Pejah sebenarnya. Unless betul-betul penat. Tapi aku takdalah penat mana pun semalam 😫 Cuma memang mengantuk lah tapi steady je. Pelik, terjaga segar bugar pada jam 5.30am. Dah lamaaaaaa tak bangun waktu-waktu macam tu. Dah lama sangat!

Rindu? HAHAHA taklah. Cuma dah lama tak tersedar awal macam pagi tadi. 

Tapi tulah, rasanya masuk office lambat dah jadi habit -.- Asyik clock in lambat je. Menyirap, jangan cakap. Rasa nak hempuk diri sendiri tapi sayang pulak dekat diri sendiri. Mengada lah kau pejah! 

Harini aku memang plan nak siapkan semua artworks. Well, takdalah siap semua pun by time aku update blog ni. Tapi dapatlah few July punya. Ada baki satu je lagi (July). Tu aku akan cuba siapkan malam nanti (READ: RAJIN) kalau tak, kita masih ada esok dan hari-hari mendatang untuk siapkan dia. HAHAHAHA

So esok adalah hari bekerja untuk seorang Pejah. Eh hari-hari pun lah kalau boleh bekerja, Pejah akan bekerja 😉 Cepat sikit habis kerja walaupun tahu, kerja tu tak pernah habis. Buatlah cepat macamana pun, kerja tetap ada. 

Kadang-kadang rindulah jugak waktu senggang macam dulu kala. Tapi mengenangkan waktu senggang tu lah punca aku kena complaint, hmm terus padam niat tu. Tapi tu lah, tetaplah berharap akan ada waktu senggang macam dulu lagi. 

Biasalah manusia. Pernah puas ke dengan apa yang dia ada? TAK 😩

💜 Rindu.

No comments:

Post a Comment