Thursday, July 9, 2015

Iman tak kuat katanya!

Assalamualaikum.

So lagi 7 hari kita puasa dan wehoooo raya weh RAYA ! Persiapan untuk raya tahun ni, sama je macam tahun-tahun sudah. Aku takda prepare apa pun kecuali baju raya. Tu pun sebab ma yang in charge sepanjang tahun. So aku cuma keluarkan duit je.

Duit raya pun dah tukar cuma belum masuk dalam sampul je mamandangkan sampul tu aku D.I.Y macam tahun lepas. Tinggal nak gunting lagi 10 helai kot? dan gam. Lepas tu bolehlah bersila masukkan duit pulak. Haa Epun ada bagi satu idea kuajar. Dia suruh letak note dalam sampul tu. Means sape dapat note tu, takdalah duit raya untuk dia. Hahha kuajar sangat. Nasib aku takyah bagi dia. Kalau kena, memang aku bagi dia yang note tu. Kekekek.

Tahun ni insyaallah raya dekat Sepang. Haa cuti raya aku belum apply lagi. Dah isi borang tapi hantarnya tak lagi. Tengoklah lunch hour karang ke esok ke, aku bagi lah. 

Oh ma masih menjual kerepek tahun ni. Actually tiap-tiap tahun ma bukak order. So tahun ni rasa macam tak banyak tapi banyak jugaklah bundle-bundle kerepek dekat rumah. Pagi tadi baru setel semua bundle yang ma baba amik semalam. Part paling best nak packing adalah lepas buka. Bak kata Achik 
Kalau packing waktu pagi ke tengahari, takut iman tak kuat !
haaa bebudak sangat kau ni chik wehh!

Bau milo panas Mr Tee ni betul-betul menusuk kalbu betul. Nasib aku iman kuat jugaklah. Hahahha! Duit raya aku dah dapat. Dari Kak Sally and Jocko? Heheh. Lepaslah kalau aku nak beli bergedil 10x. Hahaha.

Okaylah, nanti aku sambung lagi. Aku nak siapkan artwork Ms Chu then turun bawah.

p/s: hari-hari turun naik tangga, moga-moga kuruslah. lallalalalala

No comments:

Post a Comment