Friday, March 20, 2015

Kuala Terengganu - Part 2 ( Pasar Payang )

Assalamualaikum.

Hari kedua yakni hari Ahad, hari orang bekerja di Terengganu. So basically, hari kedua ni memang dah plan nak membeli belah (atau bahasa kasarnya perabihkan duit) dekat Pasar Payang dan sewaktu denganya. Hahah! Dan tidak ketinggalan, pergi pantai yang ada kat Kuala Terengganu ni. 

Tak dinafikan pantai-pantai dekat Terengganu ni masyaallah cantik sangat. Dari jauh aku tengok pantai ni rasa tenang tapi ada perasaan takut. Takut kenapa? Hmm biar aku jelah simpan sendiri. 

Pagi, keluar cari sarapan. Stress dengan kedai makan yang kiteorang pergi ni. Macam biasa, aku tak ingat nama kedai tapi konsepnya macam cafe tapi servis, mak aiii lembab gila. Ingat meja aku je kena, rupanya meja depan pun kena. 

Lepas sarapan, pergi untuk kali kedua ke Pasar Payang. Macam aku bagitau awal-awal tadi, hari kedua adalah hari mengeluarkan duit dengan penuh senyuman walaupun dihati pahit. Hahaha!

Aku first time datang Terengganu, so bila aku belanja kemain sakan, aku cakap dengan baba ...
Kakak pergi Melaka, Kedah, Perak pun tak belanja banyak macam ni ...
Baba senyum je. Aku siap pesan dekat Achik dengan Qie supaya halang aku kalau nampak aku nak membeli lagi. Hahhaa. Padahal aku takdalah beli apa sangat pun. Aku banyak beli barang makan dengan souvenir untuk family dan officemates aku je.

Walaupun pagi tu dah sarapan dekat cafe yang lembab tu, tapi disebabkan ma singgah makan tengahari dekat pasar tu, aku pun terjebak sekali lagi untuk makan. Walaupun pada dasarnya aku takdalah lapar sangat. Lepas tu tak habis. Lepas tu komplen mahal. Hahha pejah saiko, pejah saiko =.=
 
Sambung ..

No comments:

Post a Comment