Wednesday, December 3, 2014

Short Trip: Melaka

Assalamualaikum.

As korang tau, family aku suka nau pergi Melaka. So short trip kali ni, kita ke Melaka lagi ! Heheh. Tapi trip kali ni lain dari biasa. Selalunya, baba dengan ma akan bawak pergi Dataran Pahlawan semua tu. Tapi kali ni tak ye. Oh aku pergi ni Sabtu Ahad lepas. Menutup bulan November di Melaka gituuu :p

Kiteorang tidur Hotel Seri Malaysia. Aku first time tido sini. Best. Bilik semua best. 



Sabtu malam tu, makan dekat Umbai. Okay, first time jugak untuk aku. Makanan sedap. Dan macam murahlah jugak. Sebab ketam , udang, sotong, ikan semua ada atas meja. Harga tak ingat pulak. Tapi mak aii, ramai gilaa manusia. Aku rasa macam ada orang tenung masa nak makan. Hhahaa. I is malu you knowww ^^






Heheh dah ahad. Tidur satu malam je. So ni dah ready nak balik, kita welfie dulu.

Sebelum balik KL, kita penuhi impian baba untuk pergi tengok Perigi Hang Tuah. Hehe. So ni trip first time untuk semua orang. Best.







Ni dekat rumah Hang ..... Hang Kipas? Oklupa.




Panas gilaa kata kau! candid!



Belajar silat pun boleh kat dalam ni. Ada disediakan baju lagi. So korang bolehlah feeling nak bertarung. Okay? Aku main tukar-tukar silat kat sini dengan adik.



Haa, dah habis silat, kita tengok wayang kejap. Tapi movie Hang Tuah jelah pun yang ada. Aku tengok tak sampai 5 minit. Bosan. Haha. Baba tengok lama jugak.




Aku sangatlah gigih mengumpul semua chop yang ada. Setiap bahagian ada disediakan tempat chop. Macam passport lah. Aku takda kertas, so kertas topup yang masih ada nilai jadi mangsa. Hiks.




Ni masa dekat seksyen apa eh? Jap nak recall. Biasalah benda nak beberapa hari berlalu. Haha. Rasanya ni seksyen sejarah Hang Tuah kot. Rasanyalah.



Yang ni seksyen perlabuhan macam tu. Tu tempat aku berdiri tu model kapal. Alaa tak tinggi pun. Melangkah je pun. Peta belakang tu 3D tau. Bukan lukisan semata. Aku sekajap je kat sini. Hehhe.


Seksyen paling aku suka. Pakaian zaman Hang Tuah. Kalaulah boleh try, aku dah try dah. Nasib baik tak boleh. Baju merah belakang tu cantik. Jangan tanya aku baju apa. Sebab aku rasa macam sama je semua. Hahha.

Ada je sebenarnya gambar lagi. Tapi aku tak tau macamana nak transfer dari folder whatsapp ke folder lain. Nantilah aku try godek. Kalau aku rajin yooo! Hehhe.

Anw, bayaran masuk sini hanya RM5 dewasa dan RM3 untuk kanak-kanak (7-12 tahun). Murah. Jangan mengada nak mintak diskaun ke apa. Kesian akak kaunter. Dan masa nak balik, dia siap nyanyi okay. Hahaah. Bosan ke duduk dalam kaunter tu kak oii?

Kbai.


No comments:

Post a Comment