Tuesday, September 23, 2014

Versatile Blogger Award | Faizahazmi

Assalamualaikum.

Alhamdulillah akhirnya dapat jugak curi masa nak update blog ni. Since kerja dah siap buat masa ni, so nak setelkan satu tagged dari Kak Sally. Dah semingu dia tagged.

Rasanya dah bertahun tak kena tagged tru blog ni. Rasanya zaman tu dah berakhir lepas dah meningkat dewasa atau kata indah nya lepas berzaman minat Aliff Aziz. Hehhe. Masa tu tiap-tiap hari kena tagged dengan Angels. Sekarang memasing tak main blog dah. Kalau ada pun, tak ramai macam dulu. Okay tu cerita enam tahun lepas. Sekarang tahun 2014, tagged yang pertama aku dapat lepas enam tahun adalah dari Kak Sally :)

 

Kepada Kak Sally, thanks for the award. Ehcehh, dah macam terima award APM dah. Wakakakaa! Biasalah, teruja tu mesti walaupun ...

So dah kena tagged ni, kenalah list out 7 perkara tentang Faizahazmi yang aku rasa korang taknak tau pun. Tapi takpelah, aku listkan jugak eh? Kalau korang taknak baca, tekan je warna merah atas tu. Aku tak kecik hati pun :( (masih tengah fikir apa 7 perkara aku nak buat ni)


♥ Kaki Makan ♥

 

Dilahirkan dikalangan keluarga yang memang cintakan makanan. Dalam blog ni, kadang-kadang aku ada letak gambar-gambar makanan yang boleh buat aku lapar balik. Haha (gatal pi tengok, pasai pa?) Family aku suka buat makan-makan, haaa lagilah nafsu kan. Haishh lama tak makan kambing golek Y__Y Oh tapi ada jugak benda yang aku tak makan macam sushi. Kenapa? Entah. Tekak tak boleh terima. Tapi masakan kampung, aku suka gilaaa ! Walaupun aku suka makan pedas, tapi perut aku ni spesis yang gedik sikit. Kalau makanan tu pedas, haaa mulalah dia buat hal lepas tu. Dan aku tidaklah kisah makan burger ditengah malam. Kesukaan kan? ^^

♥ 24jam potpetpotpet ♥


Hahaha! Betul, kalau korang kena aku in person, aku adalah seorang yang suka bercakap. Tapi selalunya aku akan non stop cakap dekat orang yang aku kenal. Dan pada orang yang tak kenal, aku akan diam seribu bahasa. Aku still akan bercakap tapi lepas aku rasa dia boleh ngam dengan aku. Heheh.


♥ Jung Yong Hwa ♥

 
pic: nicolegu

Madness!!!! Sejak tahun lepas aku tergilakan mamat ni. Hahah! Oh sebelum tu, aku bukan peminat kpop tegar okay. Aku cuma minat Jung Yong Hwa and CNBlue je. Titik. Aku tak tau macamana aku boleh menggila dengan dia. Aku start minat dia lepas Heartstrings. Cara dia main gitar tu !!! Walaweii menusuk kalbu weh. Hahah ♥♥

♥ Akademi Fantasia vs Akim Ahmad ♥


Well said, aku selalu update pasal ni. Tiap-tiap tahun aku akan aim seseorang dan aku akan buat review pasal dia. TAPI , dalam banyak-banyak AF, hanya AF7 je aku tengok final LIVE. Kenapa? Sebab Afiq Hakim Ahmad !! Yes, aku minat gila dekat dia. Sebab aku pernah tulis dekat blog kalau dia masuk final, aku nak pergi tengok live. Alhamdulillah, family aku bagi green light, so aku pergilah dengan bestfriend. Masa tu bestlah. Dan itu adalah event aku yang terakhir. (eh ke Juara Lagu yang akhir?)

♥ Berangan

Haaaa ini paling suka, BERANGAN !! Dekat mana-mana pun aku boleh berangan. Berangan pasal apa? EVERYTHING ! Aku suka berada didunia berangan ni. Kadang-kadang aku rasa bila kita berangan ni, dia ibarat doa atau tujuan lah. Macam kau berangan nak makan burger yang sedap-sedap ada sos black pepper mencurah-curah, end up kau mesti cari jugakkan? Jangan risau, aku tak berangan benda pelik-pelik :)

Sabar / Pemarah? ♥

Okay yang ni, aku sendiri tak berapa sure dan aku tak rasa ni antara fakta diri aku. Haha! Aku kalau dengan adik-beradik atau dengan orang yang aku rapat, aku akan sabar selagi aku mampu. Tapi kalau dengan orang luar, haa kau lambat sikit kau tunggulah aku punya jeritan! Hahaha. Sebab aku tak suka orang buat bodoh bila aku tanya tentang sesuatu. Kau bagi jawapan bodoh pun takpe, at least kau jawab.


Suka Travel ♥

Kebiasaannya, aku akan pergi bercuti dengan family aku. Dan negeri yang selalu aku pergi adalah Melaka (sampai sekarang aku tak sure kenapa baba suka pergi sini), Cameron Highland (biasalah beli sayur semata kadang-kadang), Kedah, Penang, Perak. Ni kira tempat-tempat yang aku selalu jejak walaupun sekejap. Dan negara yang aku teringin nak pergi adalah Switzerland. Tempat yang aku aim dari aku kecik. Kenapa Switzerland? Aku tak tau. Bila aku tengok rumah-rumah dia dilitupi dengan salji, aku rasa macam cantiknya tempat tu. Dan aku teringin nak ke Korea jugak (since Yonghwa dari sana kan?) hahaa! Oh Singapore jugak. Haha. Haa semua negara lah nak pergi macam ni. Tapi duit belum mengizinkan. Insyaallah suatu hari nanti.

Alhamdulillah, tamat sudah 7 fakta Faizahazmi. Actually aku pun tak sure adakah ini fakta diri aku. Point 1 sampai 3, mungkinlah fakta. Tapi takpelah, at least benda ni dah setel. Hahah!
 
Aku nak tag siapa eh? Okay since aku tak pasti sape baca blog aku (takkan nak tag Kak Sally balik kot? haha) Kalau korang rasa nak buat 7 fakta diri korang, silakan. Jangan malu-malu okay.
 
Adios~

2 comments: