Saturday, May 8, 2021

Minggu Terakhir Ramadhan

Assalamualaikum.

Watching Hell's Kitchen while doing my work pada hari Sabtu yang hening ini. Memikirkan menu berbuka petang nanti ... 

Aku tak tau mana silap, sejak kahwin, deria rasa aku pelik-pelik. Tawar, masin menjadi rasa wajib dalam setiap masakan aku. HAHAHAHA mungkin aku perlukan kuali yang biasa kat rumah family aku tu kot?

Adakah aku patut ada kuali ni untuk kembalikan mutu masakan aku? HAHAHAH alasan nak membeli letteww 😝

So amacam dengan preparation Raya korang? Dah ready for raya?

Aku tak. HAHHAHA. Even baju raya untuk 1st day pun belum hantar and siap lagi. Hehehe Power bukan? Oh tapi dah ada empat (4) jenis kuih raya. Mostly our favourites.

Memandangkan kita kembali PKP so aktiviti merentas daerah mahupun negeri tidak dibenarkan. Obviously kita semua macam marahkan? Raya setahun sekali tapi tak boleh balik kampung.

Alhamdulillah aku and parents satu daerah, so we gonna raya at my parents while FANS, ini tahun pertama dia celebrate raya without his parents, paling sedih, his siblings actually duduk dekat je dengan kiteorang. Tapi disebabkan berlainan daerah, dorang tak dapat beraya bersama.

Semoga ada sinar kegembiran selepas beberapa hari raya ya. Amin. Mudah-mudahan 😉

No comments:

Post a Comment