Thursday, April 21, 2016

Late birthday celebration.

Assalamualaikum.

Cerita last week. I is busy nowadays so takda masa nak update blog ke apa, unless free *macam sekarang* hahhaa. Sebenarnya dari semalam dah free, tapi takdalah free sangat tapi still ada masa lah nak mengadap Hangouts dengan bebudak Pondok giteewww :p

Ok, memang dah plan lamaaaaaaa since March. Tapi March macam semua orang busy. Baba Ma kursus. Aku Achik kerja. Zikri sekolah. Adik jelah kot yang free? Hahaha! Pastu adalah satu malam tu, memang nak pergi sangat, tapi bila sampai, steamboat semua dah habis. Weh almost midnight kot. Hahaha! Akhirnya makan dekat kedai makan biasa je sebab lapar. Kahkahkah sedih ok. Sedih!

Jumaat lepas (15 April), masa ni aku Achik tengah busy. Tiba-tiba ma whatsapp dekat group ajak makan steamboat malam nanti. Woii terus aku siapkan kerja sepantas boleh. Means sharp 6:30pm, aku nak blah. Called Achik tanya join tak? Mamat tu kata join sebab dia rasa macam tak ramai orang. 7:30, semua dah get ready nak makan. Oh Zikri pun ada masa ni. Memang asal ajak makan je, dia ada rumah. Rezeki dia.


Bersteambot and grilled lah kita! Heheheh. Family aku hmm takdalah penggemar steamboat sangat tapi kiteorang suka. Hahaha! Aku kalau makan macam ni, aku suka daging dengan salad dengan maggi je dengan desserts. Lain macam tak sangat, lagi-lagi seafood. Ketam semua tu, adik aku amik tapi aku tak makan. Bukan memilih, tapi aku tak pandai makan ketam sangat. So tak payahlah. Makan je daging sampai lebam. Hehehe.

Adik paling best. Dia amik semua yang dia nak makan lepas tu semua tak habis. Lepas tu, dia keep on amik yang baru. Dia sebenarnya nak main masak-masak je. Aiskrim pun sama. Dia amik tapi orang lain makan. Gedik sungguh budak rongak ni.


Ni pinggan semua the waiters dah amik. Semak atas meja banyak pinggan mangkuk cawan sudu bagai. Ni dah last trip, so semua dah kenyang. Tinggal nak habiskan apa yang ada je. Malam tu, ramai gilaaaaaaa manusia weh. Berlagalah bahu ni. Ehcehh :p

Next time kita pi makan besar lagi ye?

p/s: Happy Belated Birthday ma ♥☺

2 comments:

  1. Sakan makan oiii...makan kat mana..? bila birthday ma nyaaaa??

    ReplyDelete
  2. Hahhaha lupa lak awak nak mention kat mana. RedWok. birthday ma 29 march. celebrate jumaat lepas. hahaha lama gilaaaaaaaa

    ReplyDelete