Thursday, March 31, 2016

Arnab dan dua orang budak yang acah-acah berani ^^

Assalamualaikum.

Ahad lepas, aku adik baba ma naik motor balik rumah Opah. Singgahlah pasar pagi dulu sebelum terus ke rumah Opah. Oh dua motor dengan empat orang ye. Kau gila satu motor empat penumpang? Memang mintak kena tahan namanya tu!

Lepas lepak-lepak rumah Opah, ma suruh pergi rumah Along (tailor ma) tanya pasal baju ma lah kan. Sebab aku tau rumah Along ada arnab, ikan dan segala haiwan ternakan, aku ajak Adeeb. Budak ni kengkonon sukalah arnab. Eh budak gedik jangan dilupa. Dia memang pantang aku naik motor. So bawaklah.

Sampai tu, Adeeb dengan adik pergi tengok arnab while me tanya Along pasal baju ma. Okay, baju tak siap lagi. Tempahan banyak letteww :p

Lepas tu, aku layan lah budak dua orang ni.


Tengok! Aku sajalah angkat dia nak letak dalam cage tu tapi dia dah jerit

taknak ijah ~~

hahahah kelakar okay. Aku suruh bagi makan pun dia taknak =.=


Adik? Hahaha dia pun samaaaaaaaaaaaa je! Acah-acah berani je ni. Memula masuk dalam cage, dia berlari satu cage pastu baru okay. Ni tangkap gambar pun takut-takut. Adik Adeeb sama je kelakar. Beriya tapi takut. Jadi macam kakak, duduk luar je. Hhahaha!


See! Bagi makan pun takut-takut. Pastu bila dah selesa, eh dia main petik je daun pucuk ubi Along bagi arnab makan. Sesuka je en? -.-' Nasib Along tak marah. Pastu mak Along datang. Mak Along datang, kiteorang blah lah balik rumah Opah. Dah lah panas kemain weh. Tak sanggup mak nok T_T


Sebelum blah, amiklah gambar arnab ni dari luar. Hmm comel tapi aku tak tau comel sebab apa. Hehehe. Aku belai pun tak tapi macam haaaaaaa comel nyee. Bulu dia, nampak macam lembut tapi i is tak berani tapi i tak poyo acah-acah berani ye. Kekekkee :p

2 comments:

  1. dah kenapa takut dgn binatang berbulu neh! hahahaha...comel!

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbulu ke tak, semua fe takut. hahaha

      Delete