Wednesday, June 10, 2015

Puasa last minute!

Assalamualaikum.

Hi korang! 

Aku masuk office awal gilaaa harini. Orang dekat production pun belum start kerja lagi, aku dah sampai. Haa acaner tu? Aku sampai lebih kurang dalam pukul 7.55am macam tu. Mungkin sebab aku takda singgah mana-mana kot? Yelah, selalu aku singgah beli sarapan lah bagai kan. Harini yilek!

Aku puasa ni. Gilaa betul ganti puasa saat-saat kritikal macam ni. Nak buat macamana, asal aku dah niat nak puasa, mesti terbabas nak sahur lah, takda benda nak makan untuk sahur lah semua. TAPI ! Harini, walaupun takda benda nak makan, atas 'nasihat' achik yang suruh aku sahur kurma je, aku gagahlah bangun.

Rumah aku memang ada stock kurma tau. Tak kisahlah brand apa pun sebab baba suka makan. Pastu pagi ni aku nak sahur, aku dah confident ada kurma dalam peti ais. Sekali tengok, jangan kata kan kurma, kotak pun dah takda dalam peti ais! Aku terus mati kutu depan peti ais tu. 
apa aku nak makan ni? pisang? air kosong?
Itulah aku monolog takkala jam menunjukkan dah pukul 5.35am. Sahur last minute jugak, aku cari-cari, ada terjumpa kurma betul-betul ada 3 biji je. Kurma yang cikyah bagi masa dia buat umrah baru-baru ni. Alhamdulillah rezeki. Aku makan sambil berpicnic depan peti ais dengan pintu peti ais tu aku biarkan terbuka. Hahaha. Oh dengan suku pisang dan dua teguk air sejuk. Jadilah ...

Itulah dia kisah aku dengan sahur aku harini. Hahaha.

Mudah-mudahan Allah setuju aku nak puasa harini. Insyaallah.

2 comments:

  1. selamat berpuasa...akak nak puasa sunat harini...tapi x jadi...LOL...bangun lambat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh thank you akak. Takpe, boleh puasa esok :)

      Delete